Agatha Christie - Niespodziewany gość

Posted on 13:23 by

Jest mglisty, zimny, deszczowy wieczór, a samotny kierowca ląduje w rowie. Odwiedza położony przy drodze dom. Nikt mu nie otwiera i mężczyzna wchodzi do środka. A tutaj czeka go ogromny szok. Przed sobą ma miejsce zbrodni. Martwego mężczyznę i jego żonę, która przyznaję się do morderstwa własnego męża.

Sięgnęłam po tę książkę, ponieważ w końcu chciałam poznać Mistrzynię Kryminału, a pozycja ma niewiele ponad 100 stron, więc bez wahania wzięłam się za czytanie. Książkę skończyłam po paru godzinach, ale dochodziłam do siebie parę dni. Słyszałam wiele pochlebnych opinii, ale podchodziłam do tego z rezerwą. Ale to co doświadczyłam przez te kilkaset stron przeszło moje najśmielsze oczekiwania. 

Zagadka wydaje się banalna od samego początku, ale jak to bywa u Christie rozwiązanie okazuje się zupełnie inne. Mamy jak na tacy zabójcę, alibi, całą historię i zastanawiamy się, co autorka mogła jeszcze napisać. I tu właśnie się zaczyna. Christie uśpiła nas i totalnie zaskakuje. 


Akcja toczy się bardzo szybko i na brak atrakcji nie można narzekać. Ciągle poznajemy nowych podejrzanych i bierzemy aktywny udział w śledztwie. Autorka pokazała klasę i uważam to za świetny początek mojej przygody z tym gatunkiem i autorką. 

Najlepsze w książce jest zakończenie, kiedy Christie zostawia nas z szeroko otwartą buzią i mętlikiem w głowie. Kurczę, jaką ona ma wyobraźnię i jak wszystko potrafi ułożyć! Książkę się wręcz pożera i chcę się więcej i więcej. Gorąco polecam.



W dzieciństwie zawsze przerażał mnie ten zwrot: „niespodziewany gość”.
Tytuł : Niespodziewany gość 
Autor : Agatha Christie
Seria : -
Wydawnictwo : Wydawnictwo Dolnośląskie
Wydano : 2009
Liczba stron : 124
Moja ocena : 10/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.