J.K. Rowling - Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Posted on 21:47 by
   Harry Potter to sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany przez ciotkę i wuja, którzy podobnie jak ich syn Dudley traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy...


Moja opinia : 

   Chyba nikomu nie trzeba przedstawiać Harry'ego - ,,chłopca, który przeżył". Każdy przynajmniej słyszał o tym czarodzieju lub obejrzał świetny film. Jednak uważam, że jeśli ktoś jeszcze nie przeczytał tej książki to jest okropnym mugolem!





Kiedy dzieło pani Rowling ujrzało światło dzienne, miałam zaledwie roczek. Żałuję, że nie jestem trochę starsza i nie mogłam z ekscytacją czekać na kolejne tomy i ekranizację. Obejrzeć film o Harrym miałam okazję wiele razy, jednak w kinie nie byłam ani razu. Wielka szkoda. Zazdroszczę tym, którzy dorastali na tej wspaniałej serii.
   Za pierwszym razem styl pisarki nie wydawał mi się jakiś olśniewający. Jednak za trzecim razem w końcu zrozumiałam, że geniusz tkwi w prostocie. W słowach takich jak "Sam-Wiesz-Kto" czy nazwisko dyrektora elitarnej szkoły, które oznacza w tłumaczeniu po prostu trzmiel. To właśnie to było takie niezwykłe. Jasność przekazu. Nie było wielkich metafor czy opisów na trzy strony rodem z "Ogniem i mieczem". I choć tekst jest prosty, aby młodzi mogli go zrozumieć i starsi znajdą coś dla siebie. Autorka, która pisała tę pierwszą część na kolanie w kawiarni będąc w ogromnych kłopotach finansowych rozumiała, że ludzie sięgając po książki chcę oderwać się od świata.    To co jest najpiękniejsze w tej książce to oczywiście fabuła. Zagadki, tajemnice i sekrety w świecie magii. Kto nie chciałby ich poznać? Pierwsza część jest zarysem świata, który coraz dokładniej poznajemy w kolejnych częściach. Bohaterowie oprowadzają nas, mugoli, po świecie, w który nigdy byśmy nie uwierzyli.
   A wszystko zaczyna się od Harry'ego. Odważnego, choć trochę nieśmiałego chłopca, który toczy walkę z największym Złem. Czarnym Panem. To chyba jedyna książka, w której uwielbiam właśnie głównego bohatera. Harry, który nie chce zwracać na siebie uwagi i po prostu jest sobą. Chciałabym właśnie znaleźć w sobie taką odwagę. Odwagę bycia zawsze sobą. Autorka świetnie wykreowała postacie. Każdy z nas chciałby mieć przy sobie takich oddanych przyjaciół jak Ron i Hermiona i nigdy nie spotkać Snape. ;D
   Słyszałam, że Kościół jest przeciwny tej książce. Nawet nasz katecheta odradzał nam jej czytania. Nie rozumiem tego poruszenia i uważam, że osoby z mocną wiarą mogą z czystym sumieniem przeczytać tę książkę. Polecam ją gorąco. Jestem w trakcie czytania kolejnych części i jestem ciekawa końca tej opowieści. Jeśli nie przeczytacie tej książki możecie trafić do ... Azkabanu. 

                                                                                                                        storia ;)






,,Ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze."

Tytuł : Harry Potter i Kamień Filozoficzny 
Autor : Joanne Kathleen Rowling
Seria : Harry Potter
Wydawnictwo : Media Rodzina
Wydano : 2000
Liczba stron : 324


Moja ocena : 10/10

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.